Brev:
Mad og forvirret
20. november 2011
Alder:
7 mdr.
Mad og forvirret
Hej Helen.
Skriver til dig fordi jeg ærlig talt er blevet lidt forvirret omkring, hvad min søn egentlig må få at spise og drikke på nuværende tidspunkt.
Da min store søn var lille hed det sig, at maden ikke måtte tilsættes salt før barnet var 1 år. Så jeg lavede altid mad specielt til ham uden noget salt i. Derudover hed det brød, ris og pasta, når barnet var fyldt 8 mdr. I min mødregruppe siger de alle, at retninglinierne er ændret, så de faktisk må spise familiens mad fra 6 mdr. Dette inkluderer salt, ris, pasta og brød. Kan det passe??
Desuden er jeg også lidt i tvivl om jeg overhovedet må give mit barn komælk (sødmælk), hvilket han har fået tilsat sin grød siden 6 mdr?? Han får stadig kun vand at drikke fra kop.
Derudover har jeg et problem med at få ham til at spise sine jern-dråber. Når han har smagt at det er på skeen (tilsættes frugtmos), så nægter han at spise mere. Han har faktisk kun fået det nogle få gange, det går jo ikke da det er vigtigt for ham. Har du et godt råd til det?? På flasken står der at det er smagsneutralt, men kan faktisk godt forstå at han ikke vil have det, for smagtsneutralt er det ihvert tilfælde ikke!
Derudover vil jeg bare sige tak for dit brugbare svar vedrørende stop af natamning. Har for første gang fået 5 timers sammenhængende søvn i 7 mdr, jamen man er jo helt nyt menneske med overskud :-)
Kærlig Hilsen
Henriette